Banemedarbejder med Sitra-løsning

En digital rygsæk gør ting lettere

Hver dag tog lokoførere  uniform på, justerede kasketten og svingede rygsækken over skulderen. Rygsækkene indeholdt alle deres manualer og dokumentation og kunne veje op til 12 kg. 
Det var en byrde, ikke blot for togførerne, men også for administrationen. Der var brug for en enklere løsning. Den blev fundet i Sitra.

Vores kundes lokoførere bar rundt på en rygsæk med deres arbejdsskema, joblister, instrukser, sikkerhedsregler og rapportformularer som en fast del af deres uniform. En fast del af uniformen, som vejede omkring tolv kilo. 

Nogle gange blev dokumenterne udgivet på firmaets intranet, nogle gange på flere forskellige IT-systemer; Andre blev udskrevet af administrationen og distribueret fysisk i lokoførernes dueslag.

I slutningen af dagen skulle lokoførerne udfylde daglige rapporter og hændelsesformularer på papir og aflevere dem til administrationen som derefter indtastede dem i et back-end system. Nogle gange måtte lokoførerne igennem hundrede siders opdateringer. 

Alle rettelser skulle skrives ind i en rettelsesformular, udskrives og redistribueres. Det var både tidskrævende og usikkert, fordi det ikke altid var muligt at bekræfte modtagelse af rettelserne.


EN DIGITAL RYGSÆK

Supeo udstyrede lokoførerne med tablets hvor Sitra var installeret, og nu kan lokoførerne få adgang til den dokumentation, de har brug for at kunne udføre deres arbejde hurtigt og sikkert. Hver gang de logger på systemet, giver systemet en melding hvis der er nye dokumentversioner klar til download, og lokoførerne kan bekræfte modtagelsen.

Det obligatoriske papirarbejde kan gøres hurtigt og effektivt og blive sendt til administrationen digitalt. Alle ændringer i arbejdsskemaer, joblister eller meldinger om nødreparationer kan blive sendt øjeblikkeligt til lokoførerne. 

Og lokoførerne kan bruge deres mobile enheder til at rapportere fejl og hændelser til fjernstyringscentralen, som kan udstede nye joblister direkte til vedligeholdelsesteamet og sende information om reparationsarbejdet til lokoførerne.

Det reducerede tidsforbruget og gav lokoførerne mere tid til det som virkeligt tæller: At føre togene.

Document Management

Sitra - Dokumenthåndtering giver brugeren mulighed for at redigere, udgive og distribuere nye dokumentversioner digitalt. Ved at skabe en digital servicebog, bliver den forældede proces med at distribuere viden i papirform gjort overflødig.

Designed by Synergi Reklamebureau Webbureau